Durumdan iki gün önce cep telefonuna gelen ‘145 lira asgari ödemeniz var’ mesajı ile haberdar olduğunu belirten Alanbel, şunları kaydetti: “Benim kredi kartı borcum yoktu. Bankanın müşteri hizmetlerini aradım. Bana, ‘Ayın üçünde borcunuzu ödemişsiniz ama 7’inci ayın 23’ünde saat 14.40’ta sizin kartınızdan, internet üzerinden Amerika’daki bir bayan giyim mağazasından 491 liralık alışveriş yapılmış. Şoke oldum. İnternetten alışveriş asla yapmıyorum, yapmam. Bankanın genel müdürlüğüne faks çektim. Savcılığa suç duyurusunda bulundum.”
BİLGİLERİ PAYLAŞMAYIN
Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz ise tüketicileri, kredi kartı bilgilerini kimseyle paylaşılmamaları konusunda uyardı. Kredi kartının Mail Order işlemine kapatılmasını tavsiye eden Yılmaz, ülke dışındaki iş yerlerinde kredi kartıyla yapılan işlemlerde ters ibraz (Charce Back) kurallarına göre bir ibraz yapılması gerektiğini vurguladı. Yılmaz, şöyle devam etti: “Tüketici ilk önce kartı aldığı bankaya itirazını yapar. Kart sahibi banka bu itirazı alışverişin yapıldığı işyeri bankasına bildirir. İşyeri bankası ilgili itirazı işyerine bildirir ve işlemle ilgili bilgiler ister. İşyeri bilgili belgeleri 10 gün içinde bankaya bildirmek durumundadır. Bu süre içinde belgeler bankaya iletilmediyse ve eksik bir şekilde iletildi ise ülkedeki banka tüketicinin parasını iade eder. Henüz para alınmamışsa alışverişi iptal eder. Yurt dışı kredi kartı kullanımında en önemli husus, alışverişe konu malın kime teslim edildiğidir. Tüketicinin kredi kartından yapılan bir alışverişin kendisine teslim edilmemesi şikayetinde haklı olduğunu gösterir ve kartı hukuka aykırı kullanan kişi ve kişiler de bu yol ile takip edilerek bulunur.”