Olay Gazetesi Bursa

Aile şirketleri zeytin ağacı gibi

Müstakil İş Adamları ve Sanayicileri Derneği (MÜSİAD) Bursa Şubesi Başkanı Mustafa Gürses, aile şirketlerini zeytin ağacına benzettiğini belirterek, ''Zeytin ağacı yüzlerce yıl yaşar. Bu heybetli zeytin ağaçlarının köklerinden yeni fidanlar filizlenir. Ve

Geçtiğimiz günlerde dernek binası’nda gerçekleştirilen ve işletmelerdeki yeni vizyon arayışları, aile işletmelerindeki kurumsallaşma ve elbirliği yönetim modelleri konularınının ele alandığı konferansın açılışında konuşan Gürses, çok yönlü bir panel gerçekleştirdikleri için mutlu olduklarını kaydetti. Çocuklarının artık direksiyonun başına geçtiğini dile getiren Gürses, ”Acaba şoförlükleri nasıl? Kafamızdaki soru işaretlerini gidermek için aile şirketlerine nasıl süreklilik kazandırabileceğimizi öğrenmemiz gerekiyor. Ben, aile şirketlerini zeytin ağacına benzetiyorum. Bir zeytin ağacı, bildiğiniz gibi, yüzlerce yıl yaşar. Bu heybetli zeytin ağaçlarının köklerinden yeni fidanlar filizlenir. Ve bu döngü asırlarca devam eder. Bizim şirketlerimizde üretimlerini asırlarca sürdürebilmeli” diye konuştu.

İLETİŞİM GÜÇLENİYOR

Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğretim Üyesi Nihat Alayoğlu, kurumsallaşmayı, şirketleri kişilere bağımlı olmaktan kurtarmak olarak tanımladı. Doç. Dr. Alayoğlu, “Kurumsallaşma şirket için iletişimin güçlenmesini sağlar. Eğer şirket için iletişim güçlüyse aile bağları da buna bağlı olarak güçlenir. Şirketlerde kurucular büyük bedeller ödüyor. Ancak şirketi devretme zamanı geldiğinde kaygı yaşıyorlar. Baba işini devrettiği zaman nerede durmasını bilmesi gerekiyor. Aynı şekilde işletmeyi devralan çocuk da babanın deneyimlerinden yararlanmayı bilmeli.”

SAVAŞLAR ARTIK PAZARLARDA

‘İşletmelerde Yeni Vizyon Arayışlarını’ anlatan Maltepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazif Gürdoğan, ise “Bugünün sorunları dünün cevaplarıyla çözülemez. Yeni şeyler söylemek gerekiyor. Değişime direnilemez, değişim yönetilir. Dünyadaki değişimin arkasından değil, önünden gitmeliyiz. Savaşlar artık cephelerde değil, pazarlarda veriliyor. Önemli olan kaliteli ürünler üretmek. Çünkü kalite pasaport taşımaz. Apple’a, Mercedes’e, McDonald’s’a kim pasaport soruyor? Yeni dünyaya ayak uydurmak zorundayız. Girişimcilik herkesin yürüdüğü yolda yürüyüp kimsenin görmediğini görme sanatıdır” ifadelerini kullandı.