ASLIHAN AYDIN
İkili iş görüşmelerinin ardından yabancı heyet, BUTTİM’de de sektörün nabzını tutacak.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO), Bursa Uluslararası Tekstil ve Ticaret Merkezi (BUTTİM) işbirliğinde Tekstil Ur-Ge Projesi kapsamında organize ettiği ‘BURTEX Fashion Fabric Show’ başladı. Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde (AKKM), 72 sektör temsilcisinin stant açtığı etkinlikte, çeşitli ülkelerden gelen yabancı alıcılar, firma temsilcileriyle görüşmeler gerçekleştiriyor.
Giysilik kumaş sektörü üyelerine yönelik olan ve bugün sona erecek organizasyonda, Bursa Büyükşehir Belediyesi Kültür AŞ tarafından da kozadan ipek üretimine ilişkin sunum yapılıyor.
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, etkinliğin açılışında, Bursa’nın bir tekstil şehri ve üretim üssü olduğunu söyledi. Bursa’yı fuar ve cazibe merkezi haline getirmek için söz verdiklerini vurgulayan Kuş, ”Geçtiğimiz yıl düzenlediğimiz fuar ve alım heyeti organizasyonlarında Bursa’da 6 bin civarında yabancı alıcıyı misafir ettik. Bu yılki hedefimiz bunun çok üstünde” diye konuştu.
BUTTİM’İ GEZECEKLER
Üretimde bir marka olan Bursa’nın pazarlama ve fuarcılıkta da marka olması için gayret sarf ettiklerini dile getiren Kuş, şunları kaydetti: ”Bugünkü etkinliğimiz, 2 gün sürecek bir mini fuar.
Yurt dışından gelen 360 yabancı alıcıyı Bursa’da misafir edeceğiz. Organizasyonun ardından alıcılar, Bursa Uluslararası Tekstil ve Ticaret Merkezi (BUTTİM) firmalarını ziyaret edecek.
Amacımız, Bursa’ya katkı koymak, değer katmak ve iş üretmek. Bu organizasyonun ilkini geçen sene yapmıştık. O zaman 48 firma katılmıştı, bugün 72 firmamız var.
Geçen yıl 220 alıcı gelmişti, bu yıl 360 kişi var. Önümüzdeki senelerde daha büyük yerlerde, büyük fuarlarla Bursa’nın tekstilde marka şehir olduğunu dünyaya ispat edeceğiz.”
950 YENİ İHRACATÇI KAZANDIRDIK
İsmail Kuş, Bursa’nın tekstil ihracatında en yüksek rakamı yakaladığını dile getirerek, ”Bursa’ya bir hedef kondu, buna ulaşmak için burada ciddi bir ticaret hacmi yakalanmasını bekliyoruz.
Yaptığımız etkinliklerle Bursa’ya 950 yeni ihracatçı kazandırdık’ ifadesini kullandı. Etkinliği yılda iki defa düzenlemeyi hedeflediklerini aktaran Kuş, ”Avrupa’dan Afrika’ya, Asya’dan Amerika’ya, her yerden ziyaretçi var. Rusya gibi yakın coğrafyalardan biraz daha fazla” dedi.
FİRMALAR ORGANİZASYONDAN ÇOK MEMNUN
Katılımcı firmalar, fuar sayesinde ihracatlarını artırmayı hedefliyor. Ünaş Tekstil Koordinatörü Cenk Ünal, geçen yıl güzel tepkiler aldıklarını ve bu yıl da yeni koleksiyonları ile katıldıklarını kaydetti.
Daha çok Fas ile iş yapmaya başladıklarını dile getiren Ünal, “İhracatımızın çoğunu Rusya oluşturuyor. Bu fuarda da beklentimiz yine o pazardan olacak.
Ancak çok farklı bölgelerden gelen müşteriler var. Bu yıl genellikle Cezayir ağırlıklı” dedi. Fuar organizasyonlarının çaba ve para gerektirdiğine vurgu yapan Ünal, “Burada düşük bir bütçe ile dünyanın çok farklı ülkelerinden spesifik müşterilere hitap edebiliyoruz.
Bursa’nın içinde çok müşteriye ulaşıp daha kesin sonuçlu satışlar yapabiliyoruz” diye konuştu. Bisem Tekstil Pazarlama Sorumlusu Sertaç Tanrıverdi ise fuara ilk kez katıldıklarını ve yeni koleksiyonlarını sergilediklerini belirtti.
İhracatı artırmak ve müşteri bulmak için bu tip fuarların önem taşıdığını anlatan Tanrıverdi, “Hem kentin tanıtımı hem de firmalar açısından Bursa’da olması da büyük bir şans.
Çünkü müşteri görmediği bir firmaya sipariş vermiyor” dedi. Yabancı heyette yer alan katılımcılar da, ornganizasyondan memnuniyetini dile getirirken, Bursa’da çok iyi ve uygun fiyatta kumaşlar olduğunun altını çizdiler.