Yoğun bir çalışmanın sürdüğü köprünün hemen yanında bilgisayar sistemlerinin de yer alacağı işletme binasının yapımını da başlandı.
Yapımına 29 Mayıs 2013 tarihinde başlanan 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan 3. Boğaz Köprüsü’nün otomobillerin geçeği bölümde asfaltlama çalışmaları tamamlandı. Asfaltlama öncesinde çelik tabliyelerin yüzeyleri paslanmaya karşı tamamen koruma altına aldığı belirtildi.
Köprüde 11 bin 500 ton asfaltın kullanıldığı kaydedildi. Öte yandan inşaatın önemli bir aşaması olan eğik askı halatlarının damper montajı işlemlerinin başladığı öğrenildi. Bu arada köprü işletmesinin yer alacağı ana işletme binasında yapımına başlandı.
Köprüyle ilgili ölçümlerin yapılacağı modern cihazlarında bulunacağı işletme binası köprünün Avrupa yakasında bulunan bölümünde inşa ediliyor. Çevresi şu an küçük bir kenti andıran ana şantiye binası tamamlandığında bölgedeki tek bina olarak kalacak.
Köprüdeki çalışmalarla birlikte yürüyen otoyol çalışmalarının önümüzdeki Ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar olacak. Köprüden geçiş ücreti ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak.