Çalışmaların tüm hızıyla devam ettiği İstanbul Üçüncü Havalimanı’nın inşaatında 15 farklı milletten 13 bine yakın personel çalışıyor.
Anadolu Ajansının son halini havadan görüntülediği havalimanı tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak. 90 milyon yolcu kapasiteli birinci bölümünün 2018’in Şubat ayında tamamlanması planan havalimanı inşaatında, 15 farklı milletten 12 bin 600 kişi çalışıyor.
Çalışmalar, bin 66’sı beyaz yakalı, 11 bin 534’ü mavi yakalı bu personel tarafından gece gündüz aralıksız sürdürülüyor. Personel sayısının en yoğun dönemde 30 bine kadar çıkacağı belirtiliyor.
Tüm etapların tamamlanması halinde 10 milyar 247 milyon avroluk harcamanın yapılacağı yeni havalimanı bitirildiğinde 165 köprüsü, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesi, 6 pisti ve 12 taksi yolu bulunacak. Tesis, aynı anda 500 uçak, 70 bin araçlık açık ve kapalı otoparkıyla başlı başına bir şehir olacak.
Eş zamanlı çalışma yürütülüyor
Toplamda 76,5 milyon metrekarelik alana sahip ve yer teslimi 1 Mayıs 2015’te yapılan projenin ilk etabında kısa süreli iş programından dolayı projelendirme, altyapı ve üstyapı işleri sahanın farklı bölgelerinde eş zamanlı yürütülüyor.
Her kesilen ağacın yerine 5 ağaç
Ağaç konusunda da hassas davranılan çalışma sahasında, taşınmaya müsait fidan ve ağaçlar Arnavutköy ve Eyüp’teki okul bahçeleri ile ormanın farklı alanlarına götürülüyor.
Taşınması mümkün olmayan ve kesilen her ağaç için ise 5 adet ağaç dikilecek. Yöneticiler, proje bitimine kadar Türkiye genelinde 10 milyon ağaç dikmeyi hedeflerken, bu sayının kesilen ağaçların 5 katından fazla olduğuna dikkati çekiyor. Ayrıca kesilen ağaçlar tek tek kayıt altına alınıyor.
Kolay ulaşım seçenekleri
Havalimanına ulaşımda pek çok alternatif yol olacak. Gayrettepe – yeni havalimanı metro hattının kısa süre içerisinde ihalesinin yapılması bekleniyor.
D-20 yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ile İstanbul bağlantısı, havalimanına araçla ulaşımı sağlayacak.
Öte yandan havalimanına hızlı trenle de gitmek mümkün hale gelecek.