Alman otomobil üreticisinin yeni CEO’su Matthias Müller firmanın önümüzdeki “birkaç gün” içerisinde yasadışı yazılımın bulunduğu dizel araçları geri çağıracağını söylerken, bazı analistler bunun maliyetinin şirketin skandal için ayırdığı 6.5 milyar dolardan fazla olabileceğini tahmin ediyorlar.
Periodik bakım sırasında, araçtaki soruna ilişkin problemi giderip, aracı bakımdan geçirip, herhangi bir ücret almadan sürücüye geri teslim edecek. Yazılımdan kaynaklanan bu emisyon sorunun tam olarak nasıl çözüleceği netlik kazanmadı.
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, ABD’de dizel araçların emisyon testlerinin sonuçlarını çarpıttığını kabul etmişti. Almanya Ulaştırma Bakanı aynı manipülasyonun Volkswagen’in satışlarının yüzde 40’ını gerçekleştirdiği Avrupa’da da var olduğunu söyledi.
Şirketin 78 yıllık tarihi boyunca karşı karşıya bulunduğu en ciddi kriz olan emisyon skandalı, Volkswagen’in piyasa değerinin üçte birini yitirmesine neden olduğu gibi küresel otomobil sektöründe de şok yarattı.
Krizin Alman ekonomisine de zarar verebileceği belirtiliyor.
YENİ CEO’DAN AÇIKLAMALAR
Volkswagen’in 1,000 üst düzey yöneticisiyle Wolfsburg’da kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Müller, “Uzun ve zorlu bir yolculuk ve çok sıkı bir çalışma bizi bekliyor” dedi.
Reuters’in gördüğü bir metinde “Yalnızca adım adım ilerleme gösterebileceğiz ve önümüzde birçok engel olacak” ifadelerini kullandı.
Müller, Cuma günü eski CEO Martin Winterkorn’un yerine atanmıştı. Alman resmi yetkililer dün yaptıkları açıklamada Winterkorn hakkında sahtekarlık suçlamasıyla soruşturma başlattıklarını söyledi
Almanya, dizel emisyonları yasalara uygun bir hale getirmesi için Volkswagen’e 7 Ekim’e kadar süre tanıdı.