Yurdun büyük bölümünde görülen yoğun kar yağışının etkisiyle 2016 yılı evlerde karşılanırken, alışverişler de İnternet’ten yapıldı. Son yıllarda İnternet erişiminin ve akıllı telefon sahipliğinin artmasıyla alışveriş alışkanlıkları da değişiyor.
Mağazalardaki tüm ürünler artık cep telefonu, tablet ve bilgisayar uygulamalarından da satın alınabiliyor. Tüketiciler oturdukları yerden bu ürünleri satın alabiliyor. Teknolojik gelişmeleri yakından takip eden genç nüfusuyla dikkati çeken Türkiye’de, İnternet’ten alışverişte son dönemde ciddi artışlar oldu.
AA muhabirinin Bankalararası Kart Merkezinden (BKM) edindiği bilgiye göre, 2015’in son gününde kartlı ödemelerin yüzde 17’si İnternet’ten yapıldı. 31 Aralık 2015’te ulaşılan bu oran, aralık ayının en yüksek seviyesine çıktı.
Yılbaşı alışverişlerinin yoğun olduğu 26-31 Aralık tarihlerinde yaklaşık 11 milyar TL’lik kartlı ödeme yapıldı. Bu ödeme tutarı 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 18’lik bir artışa karşılık geldi.
Bu harcamaların yüzde 19’u “market”, yüzde 9’u “giyim ve aksesuar”, yüzde 7’si “elektronik ve bilgisayar” alışverişlerinden oluştu. Aynı dönemdeki harcamaların yüzde 7’si “akaryakıt” ve yüzde 7’si “gıda” alanında yapıldı.
Yılbaşı öncesindeki kartlı ödemelerin yüzde 1,6’sı ise turistler tarafından gerçekleştirildi. Turistlerin kartlı ödemelerinde “giyim ve aksesuar” alışverişlerinin payı yüzde 19, “konaklama” ödemelerinin payı yüzde 18 ve “havayolları” ödemelerinin payı ise yüzde 14 düzeyine ulaştı.