Büyükşehir sınırlarının il sınırları olmasının ardından mahalle sayısı 1057’ye çıkan Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların devletle ilk buluşma noktası olan muhtarlıklardan gelen taleplerin kısa sürede işleme alınması için Muhtarlarla Koordinasyon Birimi kurdu. Muhtarların bürokrasi engeline takılmadan kısa sürede sorunlarını Büyükşehir Belediyesi’ne ulaştırması için de Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nın çalışması sonucu ‘mahalle talepleri takip sistemi’ kuruldu.
Bu sistem sayesinde Acemler, Heykel ve Arabayatağı’ndaki Evrak Kayıt birimine muhtarlıklardan gelen talepler, anında tek merkezde toplanıyor. Takip sisteminden anlık olarak muhtarların taleplerini gören Muhtarlarla Koordinasyon Birimi, ilgili birimlere yönlendirdiği sorunlara kısa sürede çözüm üretilmesini sağlıyor.
Sistemin devreye alındığı 1 Temmuz 2014 tarihinden bu yana muhtarlıklardan toplam 3 bin 175 dilekçe geldi. 17 ilçedeki her muhtarın evrak kayıt için Büyükşehir Belediyesi’ne gelemeyeceği düşünülerek, muhtarlara faksla dilekçe gönderme kolaylığı da sağlandı. Muhtarlar hazırladıkları dilekçeleri 270 24 66 numarala faksa geçtikleri takdirde gelen faks hemen takip sistemine alınıyor. Bu sayede muhtarlar bulundukları mahalleden ayrılmadan da Büyükşehir Belediyesi ile temasa geçmiş oluyor.
Bu arada kırsal bölgelerdeki muhtarlıklardan en çok parke taşı, bağlantı yolları ve arazi yollarının düzenlenmesi yönünde talepler gelirken, ilçe merkezlerindeki muhtarlıklardan ise kent mobilyaları, halı saha ve mezarlık duvarlarının düzenlenmesi gibi talepler geliyor.