Bugun...
Bizi izleyin:


Ahmet Emin Yılmaz


Facebookta Paylaş









Noel kurbanı metro dersi: Dışa bağımlılık hep riskli!
Tarih: 29-12-2016 04:00:00 Güncelleme: 29-12-2016 04:00:00


Tarih 2 Aralık 2016 Cuma… Olay Televizyonu’nda konuk ettiğimiz Durmazlar Makine Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz, metro ve tramvay vagonu üretimlerini anlatırken şunu söyledi: 

“Bir arıza oldu diyelim, arayın bakalım yabancı firma ne kadar zamanda gelecek? Teknik eleman ne zaman geleceğini söylemek için 1 hafta süre istiyor. Biz yatağımızdan kalkıp gidiyoruz.”

Gerçi…

Bu sözler daha çok raylı sistem teknolojileri için nokta atış özelliği taşıyor, ama son dönemde Bursa’da başlayıp belli aşamaya da gelen teknoloji üretiminin ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor.

Kaldı ki…

Meslektaşımız İhsan Aydın da dün Olay’daki yazısında sistem yazılımı nedeniyle Bursaray hatlarında yaşanan sıkıntıları anlatıyordu.

Yazıda…

Siemens tarafından kurulan sistem yazılımının, sonradan alınan Bombardier ve Bursa malı olarak üretilen Green City vagonlarını kabul etmediği anlatılıyordu.

Aslında…

Bu sorun Bursa’da ilk kez yaşanmıyor. Ekrem Barışık’ın 1982’de atamayla geldiği Bursa Belediye Başkanlığı görevi sırasında caddelerdeki sinyalizasyon için ihaleye çıktığında neler yaşadığını anımsıyoruz.

O dönem de…

Belediye daha makul teklife yöneldiğinde, sinyalizasyon altyapısını kuran firma kent trafiğinin çok etkileneceği uyarısını yapmıştı. Mesaj alındığı için de altyapıyı kuran firmaya dönülmüştü.

Şimdilerde…

Bursaray’da yaşanan sistem yazılımı uyumsuzluğu bize geçmişi anımsattı. Kaldı ki…

Önümüzden geçen Bursaray Kestel Hattı sistem yazılımı sorununu ve uyumsuzluğu en bariz şekilde yaşıyor.

Yakın zaman öncesine kadar uyumsuzluk nedeniyle görerek sürüş yapıldığı gibi, Arabayatağı’nda elle makas değiştirildiği için aktarma yapılıyordu.

Aktarma kalktı, ama Arabayatağı-Kestel arasındaki yazılım sorunu sonrası yeni sorunlar ortaya çıkıyor.

Örneğin…

Bu sütunlarda dün aktardığımız yanan trafodaki akım kesici cihaz, üretici firma Noel tatilinde olduğu için bir türlü yenisi getirtilip değiştirilemiyor. Başka parça da uymadığı için bekliyor.

O bakımdan…

Yaşanan raylı sistem yazılımı sorununa ek olarak trafo akım kesicisinin fabrika Noel tatilindeyken yanması da yaşanan şanssızlığa ek olarak ders çıkarılması gerçeğini ortaya koydu:

Teknoloji dışa bağımlı olduğunda, yapılan her işte mutlaka risk var. Örneği de ortada.
 

Yeni cihaz üretimi en az 2.5 ay sürer!

 

17 Aralık’ta depo sayımı için üretimi durduran Avrupa’daki tüm şirketlerin, Noel tatili de eklenince 5 Ocak’tan önce işbaşı yapmaları mümkün değil. Bu da, 5 Ocak’tan önce sipariş bile alamayacakları anlamına geliyor.

Sipariş verildiğindeyse yeni bir süreç başlıyor.

Çünkü Kestel’de yanan özel üretimli bir cihaz ve bunun yeniden üretilmesi için 8 haftaya gereksinim var. Böylece süre kendiliğinden en az 2.5 ay olarak ortaya çıkıyor.

Bu nedenle, Burulaş başka bir trafodan enerji besleme hattı çekmeyi hızlandırdı. Yoksa, Bursaray Kestel yolcusunun çok beklemesi gerekecek.
 

Fransız firma yardıma hazır, ama ürün İsveçli!

 

Türkiye’de 3 üretim, 1 dağıtım merkezi ve 2 binden fazla çalışanı olan Fransa merkezli Schneider Türkiye’nin Bursa ofisinden Bölge Mühendisi Lale Akan ile Bayi Sorumlusu Ali Yılmaz ziyaretimize geldiler.

Türkiye’den Asya, Ortadoğu ve Doğu Avrupa’da 28 ülkeyi yöneten Schneider temsilcilerinin ziyaret nedeni, Bursaray Kestel Trafosu’nda yanan akım kesiciydi.

“Akım kesiciyi üreten firmanın Fransız olduğunu yazınca herkes bizi aradı, çünkü bu sektörde bilinen markayız” deyip şunu söylediler:

“Sorunu yazınızdan öğrenince Bursaray’la temasa geçip nasıl yardım edebileceğimizi sorduk. Her türlü katkıya hazırız, ama ürün bizim değil. Onun için yapabileceğimiz bir şey yok.”

Şunu da eklediler:

“Yine de müşterilerimizde parçanın yedeği olup olmadığını araştırıyoruz. Ürünümüz olmasa bile, Bursa halkının sorun yaşamaması için her katkıyı yaparız.”

Gerçi…

Ticari nezaketten söylemediler; fakat doğrusunu da aktaralım. Kestel’de yanan ve Fransız firma üretimi sanılan akım kesici İsveçli firma ürünü.
 

Kan verelim, ama kan almak daha düzenli olsun!

 

Aslında… Siyasetçi kimliğini bir kenara bıraktıktan sonra Bursa’nın radarı gibi kent takipçiliğine başlayan Ali Küçüksarı daha 3 yıl önce sıcak yaz günlerinde uyardı: 

“Kent Meydanı’na Kızılay kan alma aracı konması güzel. Fakat yazın sıcak havada burada kan vermek kolay değil. Yarı kış gelecek, bu kez soğuk etkili olacak. O nedenle kan alma ünitesi hem kalıcı hale gelmeli; hem de kan verenleri rahat ettirmeli.”

Nitekim…

Şu soğuk kış günleri Küçüksarı’yı haklı çıkarıyor.

Üstelik…

Başka kentlerden iki farklı uygulamanın da fotoğrafını göndermiş ki, insan ister istemez “Bizde de böyle olmalı” diye düşünüyor ve Ali Küçüksarı’ya hak veriyor.

İzlenimlerimize göre, insanlar kan bağışını giderek arttırıyorlar ve alışkanlığa da dönüştü. Fakat Kızılay Kan Merkezi dışındaki ortamları da daha düzenli hale getirmek gerek.
 

Kızılay’ın öğle tatili

 

Mustafa Bayrak’tan edindiğimiz alışkanlıkla 7 yıldır gönüllü kan bağışçısı olarak 3 ayda bir tarihi belediye binası altındaki Kızılay Kan Merkezi’ne gidiyoruz.  24 kez bağış yaptık, bronz madalyamız var. 1 bağış daha yaparsak gümüş madalya alacağız.

Fakat…

Eskiden gün boyu kan alan Kızılay yaz başından beri 12.00-14.00 saatleri arası öğle molası veriyor.

Çalışanların öğle tatili elbette hak, ama gidenlerin çoğu için o saatler en uygun zaman dilimi. Bunu da anımsatmak istedik.



Bu yazı 5402 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi başladı
    20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi başladı
  • Polis engelli çocukları ağırladı
    Polis engelli çocukları ağırladı
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan-Trump görüşmesinden ilk fotoğraflar
    Cumhurbaşkanı Erdoğan-Trump görüşmesinden ilk fotoğraflar
  • Bursaspor - Beşiktaş
    Bursaspor - Beşiktaş
  • Bu evde her şey tepetaklak
    Bu evde her şey tepetaklak
  • Prag'da bahar başka
    Prag'da bahar başka
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Depreme aldırış etmeden alışverişe devam ettiler
    Depreme aldırış etmeden alışverişe devam ettiler
  • Aksiyon filmi gibi uyuşturucu operasyonu
    Aksiyon filmi gibi uyuşturucu operasyonu
  • Karacabey, yavru ayıya sahip çıktı
    Karacabey, yavru ayıya sahip çıktı
  • 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi başladı
    20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi başladı
  • Erdoğan: 'Bizim zorlamayla, baskıyla asla işimiz olmamıştır'
    Erdoğan: 'Bizim zorlamayla, baskıyla asla işimiz olmamıştır'
  • 45 tonluk tank Güvercin Adası'na taşındı
    45 tonluk tank Güvercin Adası'na taşındı
VİDEO GALERİ
YUKARI