Bugun...
Bizi izleyin:



Mutluluğa giden yol

Tarih: 14-09-2017 11:23:05 + -


Beslenme psikiyatrisi alanında yapılan çalışmalar, mide-bağırsak sisteminde yaşayan bakterilerin nasıl hissettiğimiz ve nasıl davrandığımızla ilişkisine dair ilginç ipuçları veriyor.


Mutluluğa giden yol

Beslenme psikiyatrisi, Amerika’da son yıllarda gelişen bir uzmanlık alanı. Yaptıkları araştırmalar beslenme şeklinin ve özellikle de mide-bağırsak sisteminde yaşayan bakterilerin nasıl hissettiğimiz ve nasıl davrandığımızla olan ilişkisi üzerine yoğunlaşıyor.
 

Mutluluk hormonu olarak bilinen serotoninin %95’i mide-bağırsak kanalında üretiliyor. Serotonin ruh halimizi etkilemenin yanı sıra uyku ve iştahımızı düzenleyen, ağrı eşiğimizi belirleyen bir nörotransmiter. Temel işlevi sinir hücreleri arasında sinyal taşımak.
 

Mide bağırsaklarda bulunan milyonlarca bakterinin, sinir hücrelerini ve serotonin üretimini etkilediği düşünülüyor. Bu bakterilerin sağlıklı bir dengede kalması için doğru beslenmek çok önemli. Araştırmalar probiyotik, yani iyi bakteriler açısından zengin gıda takviyeleri alan kişilerin, anksiyete ve stres seviyelerinin azaldığını gösteriyor.
 

Beslenme psikiyatrisi alanında yapılan başka bir çalışmaya göre, geleneksel Akdeniz ve Japon beslenme tarzını uygulayan kişiler, Batı diyetini uygulayanlara göre %25-30 daha az depresyon riski taşıyor. Uzmanlar bunu Japon ve Akdeniz mutfaklarının sebze, meyve, tam tahıllar, fermente besinler ve deniz ürünleri açısından zengin olmasına bağlıyor. Batı mutfağının tersine şeker, et, sütlü ürün ve işlenmiş gıda kullanımı daha az.  
 

Diğer taraftan işlenmiş şeker tüketimi fazla olan kişilerde beyin sağlığının olumsuz etkilendiği ve depresyon oranının arttığı görülmüş.

 

Yediklerinizin nasıl hissettiğinize etkisini gözlemleyin
 

Yediklerinizden nasıl etkilendiğinizi anlamanın en etkili yolu 2 hafta boyunca tamamen temiz beslenmek. Bütün işlenmiş şekeri, ambalajlı hazır gıdaları, gazlı ve alkollü içecekleri, tahılları ve sütlü ürünleri tüketmeyi bırakın. 2 hafta sonra teker teker, ikişer gün arayla bu besinleri tekrar tüketmeye başlayın ve size nasıl hissettirdiklerini gözlemleyin.
 

Bunu deneyenler ilk başta biraz zorlanmakla beraber, hem fiziksel hem de ruhsal olarak ne kadar iyi hissettiklerine şaşırıyor ve yaptıkları tespitlerle kendileri için çok daha sağlıklı ve mutlu bir beslenme düzeni oluşturuyorlar.




Kaynak: CNN



DİĞER Yaşam Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • Bursa'da kurtuluş coşkusu
    Bursa'da kurtuluş coşkusu
  • Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
    Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
  • Yerlisi de yabancısı da oraya akın etti
    Yerlisi de yabancısı da oraya akın etti
  • Bursa'da 30 Ağustos coşkusu
    Bursa'da 30 Ağustos coşkusu
  • Beşiktaş 2-1 Bursaspor
    Beşiktaş 2-1 Bursaspor
  • Bursaspor 3-2 Alanyaspor
    Bursaspor 3-2 Alanyaspor
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Başbakan Yıldırım: Bu yanlışta ısrar etmenin sonu hayır olmaz
    Başbakan Yıldırım: Bu yanlışta ısrar etmenin sonu hayır olmaz
  • 'Referandum tekrarlanmayacak biçimde iptal edilmelidir'
    'Referandum tekrarlanmayacak biçimde iptal edilmelidir'
  • Bursa Polisi'nden huzur operasyonu
    Bursa Polisi'nden huzur operasyonu
  • Yazıklar olsun! Mesleğin yüzkarası hemşireler
    Yazıklar olsun! Mesleğin yüzkarası hemşireler
  • Kamyonet ile motosiklet böyle çarpıştı
    Kamyonet ile motosiklet böyle çarpıştı
  • Metro istasyonunda kedi kurtarma operasyonu
    Metro istasyonunda kedi kurtarma operasyonu
VİDEO GALERİ
YUKARI