Bugun...
Bizi izleyin:



Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler

Tarih: 13-09-2017 15:02:32 + -


Tüketeceğiniz besinlerle de mide yanmasını büyük ölçüde durdurabilirsiniz.


Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler

Ciddi boyutlara varmayan mide yanmasının tedavisi genellikle asit salgısını engelleyerek midedeki asidi nötr hale getiren anti asitlerdir. Ancak reçetesiz satılan bu ilaçları doktora danışılarak ve doktor gözetiminde kullanılması şarttır. Aynı zamanda günümüzde aşırı mide yanması ve reflü tedavisinde pek çok endoskopik müdahale yapılabilmektedir.Tüketeceğiniz besinlerle de mide yanmasını büyük ölçüde durdurabilirsiniz. İşte mide yanmasına karşı doğal çözümler.
 

Bir iki yudum süt
 

Mide yanmasına ilginç bir şekilde iyi gelen sütü yanma hissedildikten sonra bir iki yudum içmek gerekiyor. Laktoz intoleransı olanlar için laktozsuz süt önerilirken ülseri olanların sütü uzun vadede tüketmemeleri gerekir.
 

Karbonatlı su
 

Bir su bardağı suda eritilen bir çay kaşığı karbonat midedeki hidroklorik asidin etkisini azaltarak yanmayı süratle azaltacaktır.
 

Yemekten sonra papatya, meyan kökü veya kekik çayı
 

Yemek yedikten hemen sonra içilen papatya ve meyan kökü çayı gıda asitlerini engelleyerek midede yanma oluşumunu engelleyecektir. Kekik çayı ise sindirimi kolaylaştırarak mideyi rahatlatır.
 

Zencefilli bal ya da zencefil çayı
 

Bir tatlı kaşığı bala taze ya da kuru zencefilden bir çay kaşığı ekleyin ve yutun. Ya da bir bardak sıcak suya zencefil ve bal karıştırarak için. Farkı göreceksiniz.
 

Sakız çiğneyin
 

Mide asidinin etkisini azaltan ve sindirimi rahatlatan sakızın yemeklerden sonra (özellikle şekeriz) yarım saat çiğnenmesi mide yanmasını önleyecek ve olacaksa da etkisini azaltacaktır.
 

Her gün bir kaşık tarçınlı bal
 

Mide asidi ve ülser için geleneksel olarak kullanılan balı az bir tarçınla karıştırarak yemek midenizi sakinleştirecektir.
 

Muz ve kavun yiyin
 

Muz ve kavun yemenin mide yanmasının etkisini azalttığı gözlenmiştir.
 

Midenize masaj yapın ya da yürüyüşe çıkın
 

Mide yanması gaz kaynaklı ise, sırtınızı dik tutacak şekilde oturup midenize dairesel hareketlerle masaj yapabilirsiniz. Ya da ağır ve sakin bir şekilde yürüyüş yaparak rahatlama sağlayabilirsiniz.




Kaynak: Kadınvekadın



DİĞER Yaşam Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • Bursa'da kurtuluş coşkusu
    Bursa'da kurtuluş coşkusu
  • Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
    Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
  • Yerlisi de yabancısı da oraya akın etti
    Yerlisi de yabancısı da oraya akın etti
  • Bursa'da 30 Ağustos coşkusu
    Bursa'da 30 Ağustos coşkusu
  • Beşiktaş 2-1 Bursaspor
    Beşiktaş 2-1 Bursaspor
  • Bursaspor 3-2 Alanyaspor
    Bursaspor 3-2 Alanyaspor
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Bursa Polisi'nden huzur operasyonu
    Bursa Polisi'nden huzur operasyonu
  • Yazıklar olsun! Mesleğin yüzkarası hemşireler
    Yazıklar olsun! Mesleğin yüzkarası hemşireler
  • Kamyonet ile motosiklet böyle çarpıştı
    Kamyonet ile motosiklet böyle çarpıştı
  • Metro istasyonunda kedi kurtarma operasyonu
    Metro istasyonunda kedi kurtarma operasyonu
  • Bursa'da faciadan dönüldü!
    Bursa'da faciadan dönüldü!
  • Freni patlayan kamyonet dehşet saçtı
    Freni patlayan kamyonet dehşet saçtı
VİDEO GALERİ
YUKARI