Bugun...
Bizi izleyin:



Gaz yapan yiyeceklere dikkat

Tarih: 19-04-2017 12:03:24 + -


Dr. Fevzi Özgönül, gaz yapan yiyeceklere dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Dr. Fevzi Özgönül, “Sindirim sisteminde oluşan gaz şikayeti tek bir...


Gaz yapan yiyeceklere dikkat

Dr. Fevzi Özgönül, gaz yapan yiyeceklere dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Dr. Fevzi Özgönül, “Sindirim sisteminde oluşan gaz şikayeti tek bir nedene bağlı olarak oluşmaz. Gaz oluşumunun bir çok sebebi olabilir. Hızlı yemek yediğimizde yuttuğumuz hava nedeniyle bir sıkıntı ve gaz şikayeti olabildiği gibi... Sindirim problemlerinden kaynaklanan, içtiğimiz gazlı içecekler ya da bikarbonat gibi geçici gaz oluşturan içecekler nedeni ile de gaz şikayetimiz oluşabilir. Bunu önlemek için ya bu içeceklerden uzak durmamız gerekiyor ya da yemek yerken biraz yavaş hareket etmek. Çok fazla hava yutmamızı engelleyerek gaz şikayetinden de nisbeten kurtulabiliriz” dedi. Fakat engellenemeyen sindirim problemine bağlı olan gaz oluşumlarının da olduğunu ifade eden Dr. Özgönül, “Bunlar için sindirim sistemini güçlendirmek, vücudun gerekli enzimleri üretmesini sağlamak ta gaz oluşumunu engelleyebilir. Bazı yiyeceklerden uzak durmak, yada yiyecekleri pişirirken göstereceğimiz özen gaz şikayetinin en aza indirilmesini sağlayabilir. Fakat ne yaparsak yapalım bir türlü kurtulamadığımız ve bizi sosyal ortamda rahatsız eden özellikle kötü de kokan gaz şikayeti, sindirim sistemindeki bozulmayı işaret etmektedir. Sindirim için gerekli olan enzimlerin üretilmemesi, bağırsak florasını oluşturan dost bakterilerin, özelliğinin bozulması ve patojen tabir edilen bakteri ve mantarların yerleşmesi, bu kötü kokulu gaz şikayetinin oluşmasında baş rolü üstlenirler. Bu gaz şikayetinden kurtulmak biraz zor da olsa size önerdiğimiz bu karışımla gaz şikayetinizi en aza indirmeniz mümkündür. Tabii ki sadece bunu kullanmak yetmeyebilir” diye konuştu. Dr. Fevzi Özgönül gaz oluşumunda dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı: “1- Yiyecekleri her lokmada en az 10 kez çiğnemek. 2- Lokmaların birisi yutulmadan ikincisini ağzımıza almamak. 3- Sindirimi kolaylaştırmak düşüncesi ile soda diye tabir ettiğimiz, bikarbonat içeren ve geğirmemizi sağlayan içecekleri hemen yemeğin üzerine içmemek, ( Gerçek maden suyu bu gruba girmemektedir ) 4- Yemeklerden sonra az da olsa yürüyüş yapmak ya da en azından oturduğumuz yerden kalkmak. 5- Yemeklerde sindirimi kolaylaştıran ve özellikle probiyotik içerdiğini bildiğimiz, turşu, peynir, ev yoğurdu, sirke gibi fermente ve probiyotik içeren gıdaları tüketmek. 6- Ara öğünlerden uzaklaşmak ve gündüz ağırlıklı düzenli bir beslenme sistemine geçmek. 7- Muhtemelen bize gaz yapan yiyecekleri tanıdığımızı bilerek bu yiyeceklerden uzak durmak.”



Kaynak: İHA



Etiketler :

DİĞER Yaşam Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • Polis engelli çocukları ağırladı
    Polis engelli çocukları ağırladı
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan-Trump görüşmesinden ilk fotoğraflar
    Cumhurbaşkanı Erdoğan-Trump görüşmesinden ilk fotoğraflar
  • Bursaspor - Beşiktaş
    Bursaspor - Beşiktaş
  • Bu evde her şey tepetaklak
    Bu evde her şey tepetaklak
  • Prag'da bahar başka
    Prag'da bahar başka
  • Çaykur Rizespor 6-0 Bursaspor
    Çaykur Rizespor 6-0 Bursaspor
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Doğal şifa kaynağı tehlike altında
    Doğal şifa kaynağı tehlike altında
  • Sağlık Bakanlığı'ndan 'örnek' ramazan sofrası
    Sağlık Bakanlığı'ndan 'örnek' ramazan sofrası
  • NATO Zirvesi’nde liderler 'aile fotoğrafı' çektirdi
    NATO Zirvesi’nde liderler 'aile fotoğrafı' çektirdi
  • Direksiyon başında kalp krizi geçirdi
    Direksiyon başında kalp krizi geçirdi
  • Kocasını kıskanıp kazayla başkasını öldüren kadının cezası belli oldu
    Kocasını kıskanıp kazayla başkasını öldüren kadının cezası belli oldu
  • Bursa'da 'Huzur, Güven 6' uygulaması sona erdi
     Bursa'da 'Huzur, Güven 6' uygulaması sona erdi
VİDEO GALERİ
YUKARI