Bugun...
Bizi izleyin:



Gaz yapan yiyeceklere dikkat

Tarih: 19-04-2017 12:03:24 + -


Dr. Fevzi Özgönül, gaz yapan yiyeceklere dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Dr. Fevzi Özgönül, “Sindirim sisteminde oluşan gaz şikayeti tek bir...


Gaz yapan yiyeceklere dikkat

Dr. Fevzi Özgönül, gaz yapan yiyeceklere dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Dr. Fevzi Özgönül, “Sindirim sisteminde oluşan gaz şikayeti tek bir nedene bağlı olarak oluşmaz. Gaz oluşumunun bir çok sebebi olabilir. Hızlı yemek yediğimizde yuttuğumuz hava nedeniyle bir sıkıntı ve gaz şikayeti olabildiği gibi... Sindirim problemlerinden kaynaklanan, içtiğimiz gazlı içecekler ya da bikarbonat gibi geçici gaz oluşturan içecekler nedeni ile de gaz şikayetimiz oluşabilir. Bunu önlemek için ya bu içeceklerden uzak durmamız gerekiyor ya da yemek yerken biraz yavaş hareket etmek. Çok fazla hava yutmamızı engelleyerek gaz şikayetinden de nisbeten kurtulabiliriz” dedi. Fakat engellenemeyen sindirim problemine bağlı olan gaz oluşumlarının da olduğunu ifade eden Dr. Özgönül, “Bunlar için sindirim sistemini güçlendirmek, vücudun gerekli enzimleri üretmesini sağlamak ta gaz oluşumunu engelleyebilir. Bazı yiyeceklerden uzak durmak, yada yiyecekleri pişirirken göstereceğimiz özen gaz şikayetinin en aza indirilmesini sağlayabilir. Fakat ne yaparsak yapalım bir türlü kurtulamadığımız ve bizi sosyal ortamda rahatsız eden özellikle kötü de kokan gaz şikayeti, sindirim sistemindeki bozulmayı işaret etmektedir. Sindirim için gerekli olan enzimlerin üretilmemesi, bağırsak florasını oluşturan dost bakterilerin, özelliğinin bozulması ve patojen tabir edilen bakteri ve mantarların yerleşmesi, bu kötü kokulu gaz şikayetinin oluşmasında baş rolü üstlenirler. Bu gaz şikayetinden kurtulmak biraz zor da olsa size önerdiğimiz bu karışımla gaz şikayetinizi en aza indirmeniz mümkündür. Tabii ki sadece bunu kullanmak yetmeyebilir” diye konuştu. Dr. Fevzi Özgönül gaz oluşumunda dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı: “1- Yiyecekleri her lokmada en az 10 kez çiğnemek. 2- Lokmaların birisi yutulmadan ikincisini ağzımıza almamak. 3- Sindirimi kolaylaştırmak düşüncesi ile soda diye tabir ettiğimiz, bikarbonat içeren ve geğirmemizi sağlayan içecekleri hemen yemeğin üzerine içmemek, ( Gerçek maden suyu bu gruba girmemektedir ) 4- Yemeklerden sonra az da olsa yürüyüş yapmak ya da en azından oturduğumuz yerden kalkmak. 5- Yemeklerde sindirimi kolaylaştıran ve özellikle probiyotik içerdiğini bildiğimiz, turşu, peynir, ev yoğurdu, sirke gibi fermente ve probiyotik içeren gıdaları tüketmek. 6- Ara öğünlerden uzaklaşmak ve gündüz ağırlıklı düzenli bir beslenme sistemine geçmek. 7- Muhtemelen bize gaz yapan yiyecekleri tanıdığımızı bilerek bu yiyeceklerden uzak durmak.”



Kaynak: İHA



Etiketler :

DİĞER Yaşam Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
FOTO GALERİ
  • İznik küllerinden yeniden doğuyor
    İznik küllerinden yeniden doğuyor
  • Bursa’da demokrasi nöbeti
    Bursa’da demokrasi nöbeti
  • Bursaspor’un yeni sezon formaları görücüye çıktı
    Bursaspor’un yeni sezon formaları görücüye çıktı
  • Efsane haline gelmiş komik tweetler
    Efsane haline gelmiş komik tweetler
  • Tarihi camilerde mahyalı 15 Temmuz mesajı
    Tarihi camilerde mahyalı 15 Temmuz mesajı
  • Maltepe'de Adalet Mitingi
    Maltepe'de Adalet Mitingi
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Aracın denize uçma anı güvenlik kamerasında
    Aracın denize uçma anı güvenlik kamerasında
  • Caddenin ortasında çırılçıplak yürüdü
    Caddenin ortasında çırılçıplak yürüdü
  • Erciş'te TOMA'lar park ve bahçeleri suladı
    Erciş'te TOMA'lar park ve bahçeleri suladı
  • Ayşe nine depremde ölen civcivlerinin üzüntüsünü yaşıyor
    Ayşe nine depremde ölen civcivlerinin üzüntüsünü yaşıyor
  • Otomobil yağmur suyu kanalına düştü
    Otomobil yağmur suyu kanalına düştü
  • Kayıp Katarlı çocuk bulundu
    Kayıp Katarlı çocuk bulundu
VİDEO GALERİ
YUKARI